17 Ocak 2017 Salı

Aynı Anda / Tuçe Erdem


Bin dilek tuttum 2017’ye girerken. Ülkem için, insanlar için, ailem için, kendim için… Bu yılın yükünü atarcasına öyle şeyler diledim ki..

Şehitler olmasın  artık dedim. Ateşsiz yansın o ocaklar, çocuklar hayatları boyunca bir tarafı eksik büyümesin dedim.

İnsan olalım dedim. İnsan gibi yaşayalım, insan gibi davranalım, göçüp gideceksek bir gün onu da insan gibi yapalım dedim. Acımasızca değil, vicdansızca hiç değil.

Sonra sağlık diledim. Önce bütün hastalara sonra da en yakınlarıma.. Hasta olmayalım, çaresiz dert ile sınanmayalım, sevdiklerimiz hep gözümüzün önünde dursun  dedim.

Parasızlık çekmeyelim dedim. Akıl almaz hırslarla kendimizi unutmayalım, çevremizdekileri para uğruna yok saymayalım, tek odağımız para olmasın dedim. Ama parasız da olmasın dedim. Zira olan bunca şey zaten para için değil miydi?

Bilinçli bir ülke olalım dedim. Çok okuyalım, çok okutalım. Akıllı çocuklar, öğrenmeye hevesli evlatlar yetiştirelim dedim.

Daha sabırlı olalım dedim. İnsanlara karşı, zıt görüşlere karşı, yapılan saygısızlıklara karşı daha sakin olalım dedim. Bazen mümkün olmasa da denemekten bir şey çıkmazdı öyle değil mi?

Hoşgörü diledim. İnsanların unuttuğu asla yokluğunu hissetmediği bu duyguyu  diledim. Halbuki kalpler hoşgörülü olsa hayat daha kolay olmaz mıydı?

Sevgi diledim. Gerçek bir sevgi. Seversek sevilmez miydik? Sevilirsek de daha mutlu olmaz mıydık? Bütün kötü duyguların tek eksikliği sevgisizlik değil miydi? Seversek daha katlanılabilir bir hayatta yaşamaz mıydık? Doğa sevgisi, insan sevgisi, hayvan sevgisi, meslek sevgisi, vatan sevgisi, evlat sevgisi, eş sevgisi, aile sevgisi… Hangi birini  gerçekten seviyorduk acaba? Göstermelik sevgi hepimizde var, gerçek sevgi diledim ben.

Peki ya kendim için ne diledim?

Tek bir şey. Sadece mutluluk. İnsan mutlu olursa başarı da sağlık da kariyer de aşk da hepsi olmaz mı zaten? Ya da bunlar varsa mı mutlu oluruz? Her neyse bence her şeyin başı mutluluk! Mutlu olalım, mutlu olayım..

Biliyorum ki hepimiz benzer şeyler diledik aynı anda. Hepimiz 2016’yı uğurlarken; bitiyor bu kötü yıl dedik. Kişisel hayatımızdan çok ülkece yaşadıklarımız daha çok yordu bizi.  İçimizde hep aynı umut vardı; daha iyi bir yıl olsun Allah’ım! Olur mu bilmem, gelenin gideni aratmasını hiç istemiyorum elbet. Ama senden beklentimiz, isteklerimiz çok yüksek 2017! Güzel gel, güzel git. 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder