16 Haziran 2016 Perşembe

Bu Ayın Kitap Yorum ve Tavsiyeleri / Buket Konur



Sıradanlıktan sıkılanlara…

Modern insanın iç buhranlarına eşlik eden yabancılık duygusunu fark edip tanıdığı her yerde kendine sorduğu şudur; “Ben burada ne yapıyorum? Bu hayatın içinde ne arıyorum, yani birisi neden elimde dondurmayla cebimdeki madeni paranın şıngırtısını dinleyip rüzgârda uçuşan saçlara baktığımı açıklayabilir mi?” Hayat bir sinema filmidir ve jenerikler kimsenin umurunda değildir. Orada akan isimler patlamış mısırı lezzetli yapmaz ama birini kurtarabilir. Yan koltukta oturan, bir insan değil cevaptır. Kimse kendini kullanma kılavuzuyla takdim etmez.

Görkem Kızıldağ, modern insan için bir kullanma kılavuzu yazmış. Sürekli ve her yerde hissedilen o yabancılık duygusuna gözlerin üzerinizde olduğu anı ekleyin, tam olarak bu durumun tahliline girişmiş. Camus’nün ‘Sisifos Söyleni’ adlı yapıtıyla tartıştığı insanın tek ve gerçek meselesi olan ‘intihar’ı ele almış. İnsana, kendini bir belgesel izler gibi dışarıdan göstermek için köstebekleri ve antik Yunan tanrılarını kullandığı bu absürt eserle Kızıldağ, her gün yeniden başlamak için kendimize sunduğumuz bahanelerin antolojisini tutuyor.

 

Sayfa Sayısı: 96    Baskı Yılı: 2016     Dili: Türkçe      Yayınevi: Sola Yayınları
 
 
 

Mutsuz çocuklar ülkesinde miyiz?
Bilyelerimi ve topaçlarımı, güzel bir kumrunun kanadında saklamıştım.
Hatırlıyorum da yediğim taze simitlerin çocuksu tatlarını sol cebimde unutmuştum.
Düşerken sakladığım yaraları sağ cebime saralı çok olmuştu.
Platonik aşklarımı koymuştum utanmadan arka cebime ama öyle değilmiş, sığmazmış çocukluk ceplere...
Mutsuz çocuklar ülkesi kendi mutsuzluğundan ve anılarından beslenen bir nesil mi yarattı? Öyle ya da böyle bu kitap size bazı unuttuklarınızı hatırlatacaktır.
O yıllardaki bazı olayları romantik bir şekilde sunan Özgür Bacaksız hızlı bir şekilde çok satanlar listesinde yerini aldı. Okurken çok zevk alacağınıza inanıyorum.
“Acı zamanla geçer, acı çekmiş olmak geçmez…”
 
Sayfa Sayısı: 144   Baskı Yılı: 2016  Dili: Türkçe   Yayınevi: Destek Yayınları
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder