10 Ağustos 2016 Çarşamba

Peyvend Öksüz Merttürk ile 'Ağız Tadıyla' Bir Röportaj / Firkan Gülaydın


Bu Ay ki Konuğumuz ; Kanal 35'te Hafta İçi Hergün Canlı Yayınlanan 'Ağız Tadıyla' Programının Başarılı Yapımcısı ve Sunucusu Peyvend Hanım.
30 Haziran Günü Benimde Canlı Yayın Konuğu Olduğum Program Ülkede Geniş İzleyici Kitlesine Sahip.
Birçok İnsana da İlham Kaynağı Olan Peyvend Hanım ile Hem Gastronomi Sektörü Hem de Edebiyat ile İlgili Sohbet Ettik..
 
 
Merhabalar Peyvend Hanım ; Öncelikle röportajımızı kabul edip bize konuk olduğunuz için teşekkür ederim.

İlk olarak sizi kısaca tanıyalım. Kimdir Peyvend Öksüz?

İlk önce mutlu hayatla barışık, özgüvenli bir kadınım ve en önemlisi bir anneyim, turizm mezunuyum fakat senelerce halkla ilişkiler sektöründe çalıştım, son olarak da hayat beni televizyonculuk sektörüne sürükledi.

Mutfağa olan ilginiz nasıl başladı ve sizi yemek programı yapmaya teşvik eden şey nedir?

Mutfağa ilgim her ne kadar anneannemle çocukken sürekli mutfakta geçse de aslında evlendikten sonra daha profesyonel anlamda mutfağa girdim. Yemek programı yapmaya teşvik eden şey ise; kadınlar ve kadınların hayatlarındaki hikayeleri oldu aslında, onların hayatlarına yön vermeleri, cesaretli olmaları için misyon olduğumu düşünüyorum.

Programda insanlara güzel lezzetler sunuyorsunuz. Burada olan iş bir otel yada restaurant mutfağından ziyade daha çok ev mutfakları  gibi. Bu anlamda kolaylıkları ve zorlukları nelerdir?

Ben yemek programı yapıyorum, otel ve restaurantlardaki mutfakları, onların şeflerini tanıtıyorum tabii ki, ama benim için en özel ve değerli olan yöresel mutfaklarımız aslında, bunun da zorluklarını gidermek için çok gezmeli ve araştırmalı, çünkü her yörenin püf noktaları ve yemekleri kendine özel, en kolay yanı da yapılan yemeklerin çok kolay bir şekilde tüketilmesi:))

 

Eminim yaptığınız programların sonunda ilginç mesajlarda geliyordur. Unutamadığınız ve bizimle paylaşmak istediğiniz böyle bir anınız oldu mu?

Olmaz mı o kadar çok var ki aslında, mesela bir avukat bir psikolog geldiğinde o kadar çok arayan o kadar çok sorunu olan kadınlarımız var ki; her birinin apayrı hikayeleri var, hepsi özel ve benim için çok önemli, onlar için mutfağa girdim ve onlara ulaşmaya onların sorunlarını çözmeye çalışıyorum.

 

Kitap okumayı sever misiniz? Daha çok hangi tür?

Kitap okumayı çok severim, yalnız kalır kalmaz hemen okumaya başlarım, ama en çok psikolojik ve gerçek hayat hikayeleri konu alan kitapları seviyorum. 

 


Okurlarımıza ve izleyicilerinize önereceğiniz yemek ve gastronomi kitapları varmıdır?

Tabii olmaz mı? Mesela Osman Güldemir'in Osmanlı Yemek kitabı Kitabüt Tabbahin herşeyi tam ve doğru reçetelerle yazan bir kitap, Süleyman Dilsiz'in Kahvaltıya Dair Herşey kitabı çok farklı, bunlar tavsiye edebileceğim kitaplardır.

 

İzmir kanalı olmanıza rağmen tüm ülkede ciddi bir izleyici kitleniz mevut.  Bu başarıyı neye bağlıyorsunuz?

Kanal 35 TV yerel bir konumda olsa da ulusal yayın yapıyor, bu çok önemli ve özellikle bu sene tüm Türkiye'de ses getirmemizi ilk önce hızurlu ekip ruhuna bağlıyorum, sonra da çok çalışmamıza tabii ki, bizde durmak yok. 

 

Ünlü bir yemek programı yapımcısı ve sunucusu olarak, sektör adına çok şey tecrübe ettiniz. Sizin pencerenizden Türkiye’de ki gastronomi nasıl bir yerde?

İlk önce teşekkür ederim iltifatınız için, Türkiye'de gastronomi daha çok takip ediliyor gibi gözükse de yeni doğmuş bebeğin emekleme durumu gibi, ama eminim zamanla daha çok şey yapılacaktır. Sadece zamana ihtiyacımız var bir de burdan tek tavsiyem okurlarımıza yedikleri yemeklerin malzemelerinin nerden geldiğini nasıl oluştuğunu ve yemeklerin hangi kültüre ait olduğunu araştırsınlar, gastronomi ilk böyle başlar.

 


Hayatınızı yönlendiren ve değiştiren bir kitap veya yazarlar oldu mu? Oldu ise hangileri?

Hayatımı yöne veren ve değiştiren bir kitap hiç olmadı, çünkü hayatımı hep yaşadıklarım şekillendirmiştir

Bir İzmir aşığı olarak şehrede değinmeden edemeyeceğim. Burada yaşamak nasıl bir duygu? İzmir’i diğer şehirlerden farklı kılan bir gizem var. Sizce nedir bu?

. Doğduğumdan beri İzmir'deyim, İzmir benim için aile, kardeş, dost, samimiyet, doğallık, kalite ve keyif demek. Diğer şehirlerden ayıran gizem ise; bence içten, bizden, sıcak ve doğal bir şehir olması. 

 

İlerde program ile yada başka projeler için planlarınız varmı? Paylaşamak ister misiniz?

İleride programımla ilgili yeni 2 tane proje var, bununla ilgili çalışmalarımız başladı, ekim'de sizlere kısmetse duyuracağız

 

En çok beğendiğiniz ve yapmaktan keyif aldığınız yemekler hangileridir?

En çok beğendiğim soslu et yemekleri, ama ben en çok Hünkar Beğendi'yi yapmayı ve yemeyi seviyorum.

 

Ege mutfağını hak ettiği değeri görüyor mu sizce?

Ege mutfağının değerini Egeliler yeterince veriyor zaten, biz otsuz yemek olmadan yaşayamayız, diğer şehirler de düzenlediğimiz festivaller sayesinde yavaş yavaş bizden öğrenmeye başlıyorlar.

Alaçatı Ot  ve Urla Enginar festivali hakkında neler düşünüyorsunuz?

Alaçatı Ot Festivali'nden sonra neredeyse tüm şehirlerin Ege otları ve Ege yemekleriyle tanıştığını düşünüyorum. Urla Enginar Festivali için de aynı şey geçerli, sebzelerimizin, otlarımızın sadece tek tip yemeklerden ibaret olmadığını, bunları nerelerde hangi ürünlerle kullanmamız gerektiğini, sebze ve ot konusunda aslında Türkiye'nin ne kadar zengin olduğunu herkese kanıtlamış oluyoruz.

 

Birçok aşçılar federasyonu ve yöresel derneklerin düzenlediği yemek yarışmaları var , takip ediyor musunuz? Faydalı görüyor musunuz?

Tabii ki takip etmez miyim, neredeyse her şehrimizdeki federasyon başkanlarını her etkinlikten önce programımda ağırlamaya çalışıyorum ve etkinliklerini tanıtmaya çalışıyorum, nerde ve ne zaman yapıldığı hiç önemli değil bu etkinliklere elimden geldiğince davetlerine de katılmaya çalışıyorum işim olmadıkça.

 

Son olarak ‘GastroEdebiyat’ Kulübümüz hakkında düşünceleriniz nelerdir?

GastroEdebiyat klübü Türkiye'deki tek karışım online dergi, bu anlamda ben çok başarılı olacağına inanıyorum çünkü artık gastro hem edebiyat hem de turizm alanında ayrılmaz üçlü bana göre bu sektörü edebiyatla birleştirip böyle bir mix yapmanız çok başarılı olmuş, tebrik ederim. 

 

Röportaj ; Firkan Gülaydın

 

Firkan Gülaydın - Peyvend Merttürk

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder