8 Haziran 2016 Çarşamba

23 Yaşında Yazdığı 'Saçma Sapan' Şarkısı ile 35 Milyon Dinleyiciye Ulaşan; Emir Şamur'u Konuk Ettik. / Röportaj Ahmet Yılmaz




Merhabalar Cihan Bey. Öncelikle röportajımızı kabul ettiğiniz çok teşekkür ederiz.

Biz Gastroedebiyat kulübü olarak Cihan Emir Şamur’u daha yakından tanımak istiyoruz.

Bize kısaca kendinizden ve müzik yaşamına nasıl adım attığınızdan bahseder misiniz?


-          Tabi ki bu birliktelikten bende çok memnun oldum. Çok hareketli olmayan sıradan bir çocukluk geçirdim.

-          Hayatımın dönüm noktası lise ikinci sınıfta iken babamı kaybetmek oldu. Sonrasında zor zamanlar yaşadım. Bu hüzünden ve acıdan beslendim aslında beste yaparken.

-          Amatör olarak ses kayıtları ile başladım. Sesimin güzel olduğunun farkındaydım o zamanlarda da .

Peki, gelelim asıl patladığınız ve zirveye ulaştığınız ‘Saçma sapan’ şarkınızın öyküsüne.

Şuanda youtube kanalında 35.Milyon izlenmeye ulaştınız. Sizce nasıl oldu bu başarı?


-          Aralık yada ocak aylarında yazdığım bir parçaydı, Saçma Sapan. Yine hüzünlü olduğum dönemdeydi. Genelde bu tarz bestelerinde kış aylarında daha çok yapıldığı kanısındayım.

-          Çünkü; kış ayları duygusal parça yapmak için çok daha müsait.

-          Bu parça insanlara çok şey anlatıyor.

-          Kendini içselleştiren yada aşk acısı çeken insanları etkilediğini düşünüyorum.


Aslında sizi cesaretlendiren ve destek veren kişinin Furkan Eroğlu olduğunu söylüyorsunuz doğru mu bu?

 
-          Evet. Tam müziği bırakmak üzereydim. Arkadaşlarım bir şeyler yapalım istediler.

-          Onlara ve Furkan Beye çok teşekkür ediyorum. Onlar olmasaydı bu başarımda olamazdı.

-          Okulda ve sonrasında sahne tecrübem çoktu ama heyecanlanıyordum, bazen unuttuğum zamanlarda oluyordu.

-          Ama onlar kendime öz güvenimi getirdiler.


Şakının bu kadar ilgi görmesinden sonra belli bir üne kavuştun. Hayatında nasıl değişiklikler oldu?


-          Şarkı 1.Milyon dinleyiciye ulaştıktan sonra insanlar tarafından daha çok fark edilmeye başladı.

-          Yolda insanlar kardeşimi çevirip ‘Sen Emir Şamur değil misin?’ diyorlarmış. O bana çok benzer.

-          Bu ilgiden geleceğe dair farklı hedef ve planlar kurmaya başladım.

-          Benim yaşamımı değiştirmeme sebep oldu. İyi yönde.

-          Tabi ki ; bu yolda kaybeden de olabiliriz. Bunun için yeni projelerde daha iyisini hedefliyorum.

-          Ve hep planlarım var.


 
 
Aşk Tozları’da ikinci parçan. Onda tepkiler nasıl?

-          Biz o şarkının masalsı bir tınısı olsun istedik. Bu parça herkesin anladığı bir parça değil. Farklı bir havası var ve farklı hikayeler anlatıyor.


Yeni projeler var mı peki?

-          Sürekli yazıyorum. Onun dışında bu yıl içinde birkaç sürprizim olabilir.


Peki Gastroedebiyat kulübü hakkında ne düşünüyorsunuz?

-          Daha önce görmediğim bir topluluk. Bir çok olguyu içinde barındırıyor inşallah başarılı olur.





Edebiyat ile aranız nasıl? Okuduğunuz ve beğendiğiniz yazar ve kitaplar hangileri?
 

-          Edebiyat deyince aklıma hemen Mehmet Akif gelir. Ben Hayranıyım.

-          Ayrıca, Cahit Zarifoğlu, Necip Fazıl, Özdemir Asaf gibi şairleri okumayı seviyorum.

-          Edebiyat deyince aklıma hemen şiir geliyor.


 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder